Api Ck-4 İle Api Cj-4 Arasındaki Farklar Nelerdir?
Motor Yağı Gereklilikleri
Motor teknolojisi her geçen gün daha düșük emisyon gereksinimleri talep eden yasal düzenlemelere uyum sağlamak ve motor performansını arırmak için gelișmeye devam etmektedir. Buna paralel olarak motor yağı üreticileri de yeni nesil dizel motorlara sahip; Dizel Partikül Filtresi (DPF), Dizel Oksidasyon Katalisti (DOC), Egzoz Gazı Geri Dönüșüm Sistemi (EGR) ve Seçici Katalitik İndirgeme Sistemi (SCR) gibi egzoz gazı emisyon indirgeme ekipmanları ile donatılmıș araçlar için ürün geliștirmektedirler.
Bu sebeple Amerikan Petrol Enstitüsü API CJ-4 motor yağı kalite seviyesinden API CK-4 seviyesine geçtiğini Aralık 2016’da resmi olarak ilan etmiștir
API CJ-4 ve API CK-4 Neyi Tanımlar?
API CK-4’ün API CJ-4’e Göre
Sağladığı Ek Faydalar
API CJ-4; 2007 ve sonrası model araçların gereksinimleri için düzenlenmiș, CI-4 PLUS performansına ek olarak, ağır șartlarda çalıșan yüksek devirli, %0,05’e kadar kükürt içeren yakıt kullanılan, özellikle daha gelișmiș egzoz emisyonlarını düșüren sistemlere sahip direkt enjeksiyonlu, turboșarjlı dizel motorlarda yüksek sıcaklıkta gelișmiș antioksidan ve kurum kontrolü, düșük sıcaklıkta daha iyi pompalanabilirlik ve düșük yağ tüketimi sağlayan dizel motor yağıdır
API CK-4; 2017 ve sonrası model araçların gereksinimleri icin düzenlenmiș, CJ-4, CI-4 PLUS performansına ek olarak, ağır șartlarda çalıșan yüksek devirli, %0,05’e kadar kükürt içeren yakıt kullanılan, özellikle daha gelișmiș egzoz emisyonlarını düșüren sistemlere sahip direkt enjeksiyonlu, turboșarjlı dizel motorlarda yüksek sıcaklıkta gelișmiș antioksidan ve kurum kontrolü sağlayan, kesmeye bağlı viskozite kaybına, katalizör zehirlenmesine, partikül filtre tıkanmasına, motor aşınmasına, piston depozitlerine, düșük ve yüksek sıcaklık özelliklerinin bozulmasına, kurum artıșına bağlı olarak viskozite artıșına karșı üst düzey koruma sağlayan dizel motor yağıdır.
API CK-4 İçin Ek Motor Testleri
Oksitlenme Dayanımı (Oxidative Stability) testi yağın oksidasyonunu yavașlatmak ve ömrünü uzatmak amacıyla geliștirilen API CK-4 performans sınıfı yağlarda ilk defa Volvo T-13 motorlarında uygulanmıștır.
Hava Alma Direnci (Aeration Resistance) testi yağlama sistemin sorunsuz çalıșabilmesi için yağın hava kontaminasyonunu bașarılı bir șekilde yok edip etmediğini ölçmekle birlikte ilk defa Caterpillar C13 motorlarda API CK-4 performans seviyesindeki yağlarda uygulanmıștır.
API CK-4 Seviyesindeki OPET Ürünleri
Fullpro HT LSPS 5W-30;
ACEA E9/E7/E6, API CK-4/SN, CES 20086, DEUTZ DQC IV-10 LA, JASO DH-2, MACK EOS-4.5, MAN 3677/3777, MB-APPROVAL 228.51, MTU TYPE 3.1, RENAULT RLD-4, SCANIA LA, VOLVO VDS-4.5
Fullpro HT MSPS 10W-30;
ACEA E9 , API CK-4/CJ-4/SN, CAT ECF-3/ECF-2/ECF-1-a, CUMMINS CES 20086, DETROIT DIESEL DFS93K222, DEUTZ DQC III-10 LA, JASO DH-2, MACK EO-S-4.5, MAN M 3775, MB-APPROVAL 228.31, MTU TYPE 2.1, RENAULT RLD-3, VOLVO VDS-4.5
Fullpro HT MSPS 15W-40;
ACEA E9, API CK-4, CJ-4, CAT ECF-3, CUMMINS CES 20086, DETROIT DIESEL DFS 93K222, Deutz DQC III-10 LA, JASO DH-2, MACK EO-5-4.5, MAN M3775, MB-AP PROVAL 228.3, MTU Type 2.1, RENAULT RLD-3, VOLVO VDS-4.5