Opet Madeni Yağları Binek ve Hafif Ticari Araç Yağları Motor Yağları FULLMASTER 10W-30 Fullmaster 10W-30, hafif hizmet tipi dizel motorların yüksek performans gereksinimlerini karşılamak için geliştirilmiş sentetik bazlı motor yağıdır. Ambalaj Boyutları 7L 205L Teknik Bilgi Formu Güvenlik Bilgi Formu Teknik Destek
FULLTECH 0W-20 FULLTECH 0W-30 FULLTECH 5W-30 FULLTECH 10W-60 FULLTECH LD 5W-40 FULLMAX 0W-20 FULLMAX 0W-30 FULLMAX TF-B 0W-30 FULLMAX TF-D 0W-30 FULLMAX TF-BD 5W-30 FULLMAX 5W-40 FULLMAX LPG 5W-40 FULLMAX LE 5W-30 FULLMAX RN 5W-30 FULLMAX 5W-30 FULLMAX 10W-30 FULLMAX DIESEL 10W-40 FULLMAX 10W-40 FULLMAX LPG 10W-40 FULLLIFE DPF 5W-30 FULLLIFE 5W-30 FULLLIFE LPG 5W-30 FULLLIFE S 10W-40 FULLLIFE XP 20W-50 FULLLIFE 15W-40 FULLLIFE 20W-50 FULLLIFE LPG 20W-50 FULLPRO HT SYN LD 5W-30 FULLPRO HT LSPS 5W-30 FULLPRO HT LSPS 10W-40 FULLPRO HT MSPS 10W-30 FULLPRO HT MSPS 10W-40 FULLPRO HT MSPS 15W-40 FULLPRO HT MSPS GAS 15W-40 FULLPRO HT SYN 10W-40 FULLPRO HT 10W-40 FULLPRO HT CI-4 15W-40 FULLPRO GEO 15W-40 FULLMASTER 10W-40 FULLMASTER 15W-40 FULLMASTER TURBO 15W-40 FULLMASTER 20W-50 FULLMONO XH 10W FULLMONO XH 30 FULLMONO HD 10W FULLMONO HD 30 FULLMONO HD 40 FULLMONO HD 50 FULLMONO HD PLUS 50 FULLMONO HD 60 ATF MV ATF DX VI
Motor Yağları Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir? Motor yağının görevlerinden birisi de çalıştığı sistemleri temiz tutmasıdır. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki deterjan-dispersan katıkları sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir. Yağ performansı nedir ve nasıl anlarız? Yağ ambalajı üzerinde yazan bilgiler yağın performansı ile ilgili önemli ip uçlarını içerir. Ambalaj üzerinde genel olarak 5 konuda bilgi bulunmalıdır. Bunlar; markası, içeriği (mineral, sentetik veya sentetik bazlı olması), viskozite sınıfı (5W-30, 10W-40 gibi), uluslararası performanslar (API CK-4, ACEA C3 gibi), OEM performansları (MB-Approval 228.51, Volvo VDS-4, VW 504 00 / 507 00 gibi). Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız? Motor yağının bozuk olup olmadığını kesin olarak anlamak için yağın laboratuvar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekmektedir. Dişli Yağları Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Geleneksel yolla elde edilen mineral yağların performans olarak yeterli olamayacakları uygulamalarda yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler. Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla yüksek sıcaklıklarda daha üstün koruma, düşük sıcaklıklarda daha kolay akıcılık ve pompalanabilme, Aşırı basınç altında daha kararlı film mukavemeti ve zor çalışma koşullarında daha uzun değişim aralığı sağlarlar. Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL - 5 ne anlama gelir? Otomotiv dişli yağları için kullanılan API sınıflamasıdır. Ağır şartlarda çalışan hipoid dişli tipi diferansiyeller için aşırı basıncı ve darbeli yükleri karşılayan katıklar içeren, MIL-L-2105 D şartnamesine uygun dişli yağıdır. API GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Aksi belirtilmediği sürece, API GL-4 tavsiye edilen yerlerde API GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü API GL-5'te fazla miktarda bulunan aşırı basınç katıkları sarı metalleri aşındırabilir. Dişli yağları SAE viskozite sınıflaması nedir? Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE) , otomotiv dişli yağlarını 100°C’deki kinematik viskozite değerlerine ve düşük sıcaklıklardaki pompalanabilme özelliklerine göre sınıflandırır. Örneğin, SAE 80W-90 bir otomotiv dişli yağında '90' bu dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesini açıklar. Bu rakam arttıkça yağ kalınlaşır, azaldıkça incelir. '90' dişli yağının 100°C kinematik viskozitesi 13,50 ile 18,50 cST arasında iken '140' dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesi 24,00 ile 32,50 cST arasında olmalıdır. W (Winter=kış) harfinin solundaki rakam ise dişli yağının düşük sıcaklıklardaki performansını belirler. '80W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -26 °C iken '75W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -40 °C dir. Motor Yağları Motor yağı değiştirilirken nelere dikkat edilmelidir? Araç 'stop' konumunda ve düz bir zeminde olmalıdır. Motor yağı sıcakken boşaltılmalıdır. Motor karterindeki eski yağın tam olarak boşaldığından emin olunmalıdır. Karter tapası açılarak yağ boşaltılmışsa tapa tekrar yerine takıldıktan ve yeni yağ ikmali yapıldıktan sonra yağ kaçağı olmadığından emin olunmalıdır. Viskozite denilince ne akla gelir? Viskozite, akışkanın akmaya karşı gösterdiği direncin ölçüsüdür. Akmazlık olarak isimlendirilir. Viskozite sayesinde basınç altında iki yüzey arasında yağ filmi oluşur ve sistem parçalarının aşınmadan uzun yıllar çalışması sağlanır. Sentetik yağlar neden daha pahalıdır? Sentetik yağlar ileri teknoloji ile ve çok karmaşık işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti mineral yağlara göre daha yüksektir. Bu da ürünün fiyatını etkilemektedir. Gres Gres nerelerde kullanılır? Sıvı yağ ile yağlamanın uygulama açısından mümkün olmadığı yerlerde özellikle rulmanlı yataklarda gres kullanılır. Gres saklama şartları nelerdir? Gresler saklama sırasında sızıntı yapmaya ve baz yağı da salınım yapmaya meyillidir. Gresten sızan yağ oranı zamanla artacak ve saklama sıcaklığına göre değişecektir. Gres, ideal olarak serin ve kuru bir iç mekânda saklanmalı ve bulunduğu ortamın sıcaklığı 30°C yi geçmemeli ve 0°C den düşük olmamalıdır. Gres toz, kir, nem veya yağmur suyu gibi kirleticilerden ve doğrudan güneş ışığına maruz kamaktan korunmalıdır. Gres nasıl kullanılır? Manuel el pompası veya havalı pompa ile doğrudan yatağa basılabilir. Merkezi otomatik yağlama bulunan sistemlerde, gres merkezi hazneye doldurulur, gresleme noktalarına pnömatik sistem belirlenen periyotlarla otomatik olarak gres basar. TÜM KONULARI LİSTELE