Opet Madeni Yağları Binek ve Hafif Ticari Araç Yağları Motor Yağları FULLTECH 5W-30 Fulltech 5W-30, yeni nesil motorların ihtiyaç duyduğu performans gereksinimlerini karşılayan sentetik motor yağıdır. Özellikle Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz markalı araçlar için geliştirilmiş olmakla beraber benzinli veya dizel motorlu binek ve hafif ticari araçlarda kullanımı uygundur. Özel formülü sayesinde, Dizel Partikül Filtresi (DPF) ve Üç Yollu Katalist (TWC) gibi egzoz gazı emisyonlarını düşüren sistemlerin verimliliğini arttırır, ömrünü uzatır. Ambalaj Boyutları 1L 5L 7L 205L Teknik Bilgi Formu Güvenlik Bilgi Formu Teknik Destek
FULLTECH 0W-20 FULLTECH 0W-30 FULLTECH 10W-60 FULLTECH LD 5W-40 FULLMAX 0W-20 FULLMAX 0W-30 FULLMAX TF-B 0W-30 FULLMAX TF-D 0W-30 FULLMAX TF-BD 5W-30 FULLMAX 5W-40 FULLMAX LPG 5W-40 FULLMAX LE 5W-30 FULLMAX RN 5W-30 FULLMAX 5W-30 FULLMAX 10W-30 FULLMAX DIESEL 10W-40 FULLMAX 10W-40 FULLMAX LPG 10W-40 FULLLIFE DPF 5W-30 FULLLIFE 5W-30 FULLLIFE LPG 5W-30 FULLLIFE S 10W-40 FULLLIFE XP 20W-50 FULLLIFE 15W-40 FULLLIFE 20W-50 FULLLIFE LPG 20W-50 FULLMASTER 10W-30
Motor Yağları Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir? Motor yağının görevlerinden birisi de çalıştığı sistemleri temiz tutmasıdır. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki deterjan-dispersan katıkları sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir. Atık hale gelen motor yağları nasıl değerlendirilmelidir? PETDER, atık motor yağı toplama organizasyonu ile Türkiye’nin dört bir yanına miktar ve mesafe gözetmeksizin bedelsiz olarak hizmet vermektedir. Atık üreticileri, bilgi almak veya yönetmelik esaslarına göre biriktirdikleri atık motor yağlarının alınması için Yetkilendirilmiş Kuruluş olarak PETDER’e www.petder.org.tr internet sitesinden, atikyag@petder.org.tr e-posta adresinden veya 0212– 220 39 99 numaralı telefondan ulaşılabilirler. Toplama işlemleri, merkezi planlama ile uydu üzerinden takip edilmekte, Avrupa Birliği Standartlarına uygun araçlar ve eğitimli personeller ile yapılmaktadır. Yağlamanın amacı nedir? Yağlamanın amacı iki yüzeyi birbirinden ayırarak sürtünmeyi azaltmak, yüzeyleri kayganlaştırarak hareketi kolaylaştırmak, soğutma yapmak, yüzeyler arasında film oluşturarak aşınmaları en aza indirmek ve korozyonu önlemektir. Dişli Yağları Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL - 5 ne anlama gelir? Otomotiv dişli yağları için kullanılan API sınıflamasıdır. Ağır şartlarda çalışan hipoid dişli tipi diferansiyeller için aşırı basıncı ve darbeli yükleri karşılayan katıklar içeren, MIL-L-2105 D şartnamesine uygun dişli yağıdır. API GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Aksi belirtilmediği sürece, API GL-4 tavsiye edilen yerlerde API GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü API GL-5'te fazla miktarda bulunan aşırı basınç katıkları sarı metalleri aşındırabilir. Dişli yağları SAE viskozite sınıflaması nedir? Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE) , otomotiv dişli yağlarını 100°C’deki kinematik viskozite değerlerine ve düşük sıcaklıklardaki pompalanabilme özelliklerine göre sınıflandırır. Örneğin, SAE 80W-90 bir otomotiv dişli yağında '90' bu dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesini açıklar. Bu rakam arttıkça yağ kalınlaşır, azaldıkça incelir. '90' dişli yağının 100°C kinematik viskozitesi 13,50 ile 18,50 cST arasında iken '140' dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesi 24,00 ile 32,50 cST arasında olmalıdır. W (Winter=kış) harfinin solundaki rakam ise dişli yağının düşük sıcaklıklardaki performansını belirler. '80W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -26 °C iken '75W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -40 °C dir. Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Geleneksel yolla elde edilen mineral yağların performans olarak yeterli olamayacakları uygulamalarda yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler. Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla yüksek sıcaklıklarda daha üstün koruma, düşük sıcaklıklarda daha kolay akıcılık ve pompalanabilme, Aşırı basınç altında daha kararlı film mukavemeti ve zor çalışma koşullarında daha uzun değişim aralığı sağlarlar. Motor Yağları Yağ performansı nedir ve nasıl anlarız? Yağ ambalajı üzerinde yazan bilgiler yağın performansı ile ilgili önemli ip uçlarını içerir. Ambalaj üzerinde genel olarak 5 konuda bilgi bulunmalıdır. Bunlar; markası, içeriği (mineral, sentetik veya sentetik bazlı olması), viskozite sınıfı (5W-30, 10W-40 gibi), uluslararası performanslar (API CK-4, ACEA C3 gibi), OEM performansları (MB-Approval 228.51, Volvo VDS-4, VW 504 00 / 507 00 gibi). Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız? Motor yağının bozuk olup olmadığını kesin olarak anlamak için yağın laboratuvar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekmektedir. Viskozite denilince ne akla gelir? Viskozite, akışkanın akmaya karşı gösterdiği direncin ölçüsüdür. Akmazlık olarak isimlendirilir. Viskozite sayesinde basınç altında iki yüzey arasında yağ filmi oluşur ve sistem parçalarının aşınmadan uzun yıllar çalışması sağlanır. Gres Gres saklama şartları nelerdir? Gresler saklama sırasında sızıntı yapmaya ve baz yağı da salınım yapmaya meyillidir. Gresten sızan yağ oranı zamanla artacak ve saklama sıcaklığına göre değişecektir. Gres, ideal olarak serin ve kuru bir iç mekânda saklanmalı ve bulunduğu ortamın sıcaklığı 30°C yi geçmemeli ve 0°C den düşük olmamalıdır. Gres toz, kir, nem veya yağmur suyu gibi kirleticilerden ve doğrudan güneş ışığına maruz kamaktan korunmalıdır. Gres nerelerde kullanılır? Sıvı yağ ile yağlamanın uygulama açısından mümkün olmadığı yerlerde özellikle rulmanlı yataklarda gres kullanılır. Gres nasıl kullanılır? Manuel el pompası veya havalı pompa ile doğrudan yatağa basılabilir. Merkezi otomatik yağlama bulunan sistemlerde, gres merkezi hazneye doldurulur, gresleme noktalarına pnömatik sistem belirlenen periyotlarla otomatik olarak gres basar. TÜM KONULARI LİSTELE