Otomatik Transmisyon Çeşitleri ve Kullanılan Yağlar

Otomatik Transmisyon Çeşitleri ve Kullanılan Yağlar

Otomatik Transmisyon Çeşitleri ve Kullanılan Yağlar

Otomobil üreticileri (OEM) yıllar içinde farklı çalışma prensiplerine ve teknolojilere sahip otomatik transmisyon çeşitleri geliştirmiş olup, yaygın olarak kullanılanları aşağıdaki gibidir;

 

1. Geleneksel Otomatik Transmisyon: 1940’lardan beri yaygın olarak kullanılmakta olup, diğer otomatik transmisyon çeşitlerinden farkı tork konvertörüne ve planet dişli (güneş dişli) grubuna sahip olmasıdır. Tork konvertörü motordan aldığı torkun etkisini belli bir süreliğine 2,5 kata kadar artırıp aracın ilk hareketine büyük destek verir. Planet dişli sistemi ise sabit bir çevre dişlisi etrafında dönen pinyon dişlilerden aktarım yapabilen ve motor düşük devirde iken yüksek tork elde etmesini sağlayan çok önemli bir sistemdir.

 

2. Otomatikleştirilmiş Manuel Transmisyon (Yarı Otomatik): Manuel bir şanzıman ve vites değişimini yapan elektronik veya mekanik bir sisteme sahiptir. Tork konventörü ve planet dişli yoktur. Motor ile şanzıman arasındaki bağlantı bilgisayar kontrollü kavrama (robot) tarafından sağlanır.

 

3. Çift Kavramalı Otomatik Transmisyon (DCT): Tork konventörü ve planet dişli yoktur. Motor ile şanzıman arasındaki bağlantı bilgisayar kontrollü iç içe geçmiş 2 adet kavrama ünitesi tarafından sağlanır. Dıştaki ünite tek vitesleri, içteki ünite çift vitesleri değiştirir. Dizel otomatik araçlarda en çok çift kavramalı otomatik transmisyon kullanılır.

 

4. Sürekli Değişken Otomatik Transmisyon (CVT): Dişli kullanılmayan tek otomatik transmisyon çeşididir. Dişli yerine 2 adet metal koni ve bu koniler arasında hareketi aktaran kayış mevcuttur. Konilerin hıza göre açılıp kapanması sonucu çok farklı oranda kademeler elde edilir ve bu sebeple sürekli değişken transmisyon olarak adlandırılmıştır.

Otomatik Transmisyonlarda Kullanılan OPET FUCHS Ürünleri

PDF OLARAK İNDİR