Opet Madeni Yağları Binek ve Hafif Ticari Araç Yağları Dişli Yağları FULLGEAR FRM MT 75W-90 Fullgear FRM MT 75W-90, yeni nesil polialfaolefin baz yağları ve özel katık teknolojisi ile özellikle Mercedes Benz araçlar için geliştirilmiş sentetik otomotiv dişli yağıdır. Özel formülü transmisyonun verimliliğini arttırır. Ambalaj Boyutları 20L Teknik Bilgi Formu Güvenlik Bilgi Formu Teknik Destek
FULLGEAR EP MT 80W FULLGEAR EP 85W-140 FULLGEAR EP 80W-90 FULLGEAR FRM MT-D 75W-90 FULLGEAR FRM 75W-80 FULLGEAR FRM 75W-90 FULLGEAR FRM 75W-140 FULLGEAR FRM PLUS 75W-90 FULLGEAR LS 80W-90 FULLGEAR HYP EP 75W-80 FULLGEAR HYP EP 75W-90 FULLGEAR HYP EP 80W-90 FULLGEAR HYP EP MT 90 FULLGEAR HYP EP 85W-140 FULLGEAR HYP MT 80W-90 FULLGEAR HYP PLUS 85W-140 FULLGEAR FD 20W-40 FULLGEAR FD 80W-140 FULLGEAR 90 FULLGEAR 140
Motor Yağları Sentetik yağlar neden daha pahalıdır? Sentetik yağlar ileri teknoloji ile ve çok karmaşık işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti mineral yağlara göre daha yüksektir. Bu da ürünün fiyatını etkilemektedir. Atık hale gelen motor yağları nasıl değerlendirilmelidir? PETDER, atık motor yağı toplama organizasyonu ile Türkiye’nin dört bir yanına miktar ve mesafe gözetmeksizin bedelsiz olarak hizmet vermektedir. Atık üreticileri, bilgi almak veya yönetmelik esaslarına göre biriktirdikleri atık motor yağlarının alınması için Yetkilendirilmiş Kuruluş olarak PETDER’e www.petder.org.tr internet sitesinden, atikyag@petder.org.tr e-posta adresinden veya 0212– 220 39 99 numaralı telefondan ulaşılabilirler. Toplama işlemleri, merkezi planlama ile uydu üzerinden takip edilmekte, Avrupa Birliği Standartlarına uygun araçlar ve eğitimli personeller ile yapılmaktadır. Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir? Motor yağının görevlerinden birisi de çalıştığı sistemleri temiz tutmasıdır. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki deterjan-dispersan katıkları sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir. Dişli Yağları Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL - 5 ne anlama gelir? Otomotiv dişli yağları için kullanılan API sınıflamasıdır. Ağır şartlarda çalışan hipoid dişli tipi diferansiyeller için aşırı basıncı ve darbeli yükleri karşılayan katıklar içeren, MIL-L-2105 D şartnamesine uygun dişli yağıdır. API GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Aksi belirtilmediği sürece, API GL-4 tavsiye edilen yerlerde API GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü API GL-5'te fazla miktarda bulunan aşırı basınç katıkları sarı metalleri aşındırabilir. Dişli yağları SAE viskozite sınıflaması nedir? Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE) , otomotiv dişli yağlarını 100°C’deki kinematik viskozite değerlerine ve düşük sıcaklıklardaki pompalanabilme özelliklerine göre sınıflandırır. Örneğin, SAE 80W-90 bir otomotiv dişli yağında '90' bu dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesini açıklar. Bu rakam arttıkça yağ kalınlaşır, azaldıkça incelir. '90' dişli yağının 100°C kinematik viskozitesi 13,50 ile 18,50 cST arasında iken '140' dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesi 24,00 ile 32,50 cST arasında olmalıdır. W (Winter=kış) harfinin solundaki rakam ise dişli yağının düşük sıcaklıklardaki performansını belirler. '80W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -26 °C iken '75W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -40 °C dir. Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Geleneksel yolla elde edilen mineral yağların performans olarak yeterli olamayacakları uygulamalarda yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler. Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla yüksek sıcaklıklarda daha üstün koruma, düşük sıcaklıklarda daha kolay akıcılık ve pompalanabilme, Aşırı basınç altında daha kararlı film mukavemeti ve zor çalışma koşullarında daha uzun değişim aralığı sağlarlar. Motor Yağları 0W ne demektir? '0W, motor yağının viskozite sınıfını ifade eder. 'W harfi Winter (Kış) anlamına gelmektedir ve solunda yer alan '0' motor yağının soğukta çalışma koşullarını gösterir. Şöyle ki 0W bir motor yağının 100 °C deki kinemetik viskozitesi en az 3,8 cST olup, -40 °C de dahi pompalanabilir durumdadır. Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız? Motor yağının bozuk olup olmadığını kesin olarak anlamak için yağın laboratuvar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekmektedir. Motor yağı değiştirilirken nelere dikkat edilmelidir? Araç 'stop' konumunda ve düz bir zeminde olmalıdır. Motor yağı sıcakken boşaltılmalıdır. Motor karterindeki eski yağın tam olarak boşaldığından emin olunmalıdır. Karter tapası açılarak yağ boşaltılmışsa tapa tekrar yerine takıldıktan ve yeni yağ ikmali yapıldıktan sonra yağ kaçağı olmadığından emin olunmalıdır. Gres Gres saklama şartları nelerdir? Gresler saklama sırasında sızıntı yapmaya ve baz yağı da salınım yapmaya meyillidir. Gresten sızan yağ oranı zamanla artacak ve saklama sıcaklığına göre değişecektir. Gres, ideal olarak serin ve kuru bir iç mekânda saklanmalı ve bulunduğu ortamın sıcaklığı 30°C yi geçmemeli ve 0°C den düşük olmamalıdır. Gres toz, kir, nem veya yağmur suyu gibi kirleticilerden ve doğrudan güneş ışığına maruz kamaktan korunmalıdır. Gres nasıl kullanılır? Manuel el pompası veya havalı pompa ile doğrudan yatağa basılabilir. Merkezi otomatik yağlama bulunan sistemlerde, gres merkezi hazneye doldurulur, gresleme noktalarına pnömatik sistem belirlenen periyotlarla otomatik olarak gres basar. Gres nerelerde kullanılır? Sıvı yağ ile yağlamanın uygulama açısından mümkün olmadığı yerlerde özellikle rulmanlı yataklarda gres kullanılır. TÜM KONULARI LİSTELE