Opet Madeni Yağları Binek ve Hafif Ticari Araç Yağları Motor Yağları FULLLIFE DPF 5W-30 Fulllife DPF 5W-30, yeni nesil motorların ihtiyaç duyduğu performans gereksinimlerini karşılayan sentetik motor yağıdır Özellikle DPF ve TWC gibi egzoz gazı emisyonlarını düşüren sistemlere sahip dizel ve benzin motorlu binek ve hafif ticari araçlarda kullanılmak üzere geliştirilmiştir. Motorda oluşabilecek aşınmaları en aza indirebilmek için aşınma önleyici özel katıkların eşsiz bileşimi ile tasarlanmıştır. Ambalaj Boyutları 1L 5L 7L 205L Teknik Bilgi Formu Güvenlik Bilgi Formu Teknik Destek
FULLTECH 0W-20 FULLTECH 0W-30 FULLTECH 5W-30 FULLTECH 10W-60 FULLTECH LD 5W-40 FULLMAX 0W-20 FULLMAX 0W-30 FULLMAX TF-B 0W-30 FULLMAX TF-D 0W-30 FULLMAX TF-BD 5W-30 FULLMAX 5W-40 FULLMAX LPG 5W-40 FULLMAX LE 5W-30 FULLMAX RN 5W-30 FULLMAX 5W-30 FULLMAX 10W-30 FULLMAX DIESEL 10W-40 FULLMAX 10W-40 FULLMAX LPG 10W-40 FULLLIFE 5W-30 FULLLIFE LPG 5W-30 FULLLIFE S 10W-40 FULLLIFE XP 20W-50 FULLLIFE 15W-40 FULLLIFE 20W-50 FULLLIFE LPG 20W-50 FULLMASTER 10W-30 ATF MV ATF DX VI
Motor Yağları Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız? Motor yağının bozuk olup olmadığını kesin olarak anlamak için yağın laboratuvar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekmektedir. Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir? Motor yağının görevlerinden birisi de çalıştığı sistemleri temiz tutmasıdır. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki deterjan-dispersan katıkları sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir. Yağ performansı nedir ve nasıl anlarız? Yağ ambalajı üzerinde yazan bilgiler yağın performansı ile ilgili önemli ip uçlarını içerir. Ambalaj üzerinde genel olarak 5 konuda bilgi bulunmalıdır. Bunlar; markası, içeriği (mineral, sentetik veya sentetik bazlı olması), viskozite sınıfı (5W-30, 10W-40 gibi), uluslararası performanslar (API CK-4, ACEA C3 gibi), OEM performansları (MB-Approval 228.51, Volvo VDS-4, VW 504 00 / 507 00 gibi). Dişli Yağları Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL - 5 ne anlama gelir? Otomotiv dişli yağları için kullanılan API sınıflamasıdır. Ağır şartlarda çalışan hipoid dişli tipi diferansiyeller için aşırı basıncı ve darbeli yükleri karşılayan katıklar içeren, MIL-L-2105 D şartnamesine uygun dişli yağıdır. API GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Aksi belirtilmediği sürece, API GL-4 tavsiye edilen yerlerde API GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü API GL-5'te fazla miktarda bulunan aşırı basınç katıkları sarı metalleri aşındırabilir. Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Geleneksel yolla elde edilen mineral yağların performans olarak yeterli olamayacakları uygulamalarda yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler. Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla yüksek sıcaklıklarda daha üstün koruma, düşük sıcaklıklarda daha kolay akıcılık ve pompalanabilme, Aşırı basınç altında daha kararlı film mukavemeti ve zor çalışma koşullarında daha uzun değişim aralığı sağlarlar. Dişli yağları SAE viskozite sınıflaması nedir? Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE) , otomotiv dişli yağlarını 100°C’deki kinematik viskozite değerlerine ve düşük sıcaklıklardaki pompalanabilme özelliklerine göre sınıflandırır. Örneğin, SAE 80W-90 bir otomotiv dişli yağında '90' bu dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesini açıklar. Bu rakam arttıkça yağ kalınlaşır, azaldıkça incelir. '90' dişli yağının 100°C kinematik viskozitesi 13,50 ile 18,50 cST arasında iken '140' dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesi 24,00 ile 32,50 cST arasında olmalıdır. W (Winter=kış) harfinin solundaki rakam ise dişli yağının düşük sıcaklıklardaki performansını belirler. '80W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -26 °C iken '75W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -40 °C dir. Motor Yağları 0W ne demektir? '0W, motor yağının viskozite sınıfını ifade eder. 'W harfi Winter (Kış) anlamına gelmektedir ve solunda yer alan '0' motor yağının soğukta çalışma koşullarını gösterir. Şöyle ki 0W bir motor yağının 100 °C deki kinemetik viskozitesi en az 3,8 cST olup, -40 °C de dahi pompalanabilir durumdadır. Yağlamanın amacı nedir? Yağlamanın amacı iki yüzeyi birbirinden ayırarak sürtünmeyi azaltmak, yüzeyleri kayganlaştırarak hareketi kolaylaştırmak, soğutma yapmak, yüzeyler arasında film oluşturarak aşınmaları en aza indirmek ve korozyonu önlemektir. Motor yağı değiştirilirken nelere dikkat edilmelidir? Araç 'stop' konumunda ve düz bir zeminde olmalıdır. Motor yağı sıcakken boşaltılmalıdır. Motor karterindeki eski yağın tam olarak boşaldığından emin olunmalıdır. Karter tapası açılarak yağ boşaltılmışsa tapa tekrar yerine takıldıktan ve yeni yağ ikmali yapıldıktan sonra yağ kaçağı olmadığından emin olunmalıdır. Gres Gres nasıl kullanılır? Manuel el pompası veya havalı pompa ile doğrudan yatağa basılabilir. Merkezi otomatik yağlama bulunan sistemlerde, gres merkezi hazneye doldurulur, gresleme noktalarına pnömatik sistem belirlenen periyotlarla otomatik olarak gres basar. Gres saklama şartları nelerdir? Gresler saklama sırasında sızıntı yapmaya ve baz yağı da salınım yapmaya meyillidir. Gresten sızan yağ oranı zamanla artacak ve saklama sıcaklığına göre değişecektir. Gres, ideal olarak serin ve kuru bir iç mekânda saklanmalı ve bulunduğu ortamın sıcaklığı 30°C yi geçmemeli ve 0°C den düşük olmamalıdır. Gres toz, kir, nem veya yağmur suyu gibi kirleticilerden ve doğrudan güneş ışığına maruz kamaktan korunmalıdır. Gres nerelerde kullanılır? Sıvı yağ ile yağlamanın uygulama açısından mümkün olmadığı yerlerde özellikle rulmanlı yataklarda gres kullanılır. TÜM KONULARI LİSTELE