FULLTECH 0W-20 FULLTECH 0W-30 FULLTECH 5W-30 FULLTECH 10W-60 FULLTECH LD 5W-40 FULLMAX 0W-20 FULLMAX 0W-30 FULLMAX TF-B 0W-30 FULLMAX TF-D 0W-30 FULLMAX TF-BD 5W-30 FULLMAX 5W-40 FULLMAX LPG 5W-40 FULLMAX LE 5W-30 FULLMAX RN 5W-30 FULLMAX 5W-30 FULLMAX 10W-30 FULLMAX DIESEL 10W-40 FULLMAX 10W-40 FULLMAX LPG 10W-40 FULLLIFE DPF 5W-30 FULLLIFE 5W-30 FULLLIFE LPG 5W-30 FULLLIFE S 10W-40 FULLLIFE XP 20W-50 FULLLIFE 15W-40 FULLLIFE 20W-50 FULLLIFE LPG 20W-50 FULLPRO HT SYN LD 5W-30 FULLPRO HT LSPS 5W-30 FULLPRO HT LSPS 10W-40 FULLPRO HT MSPS 10W-30 FULLPRO HT MSPS 10W-40 FULLPRO HT MSPS 15W-40 FULLPRO HT MSPS GAS 15W-40 FULLPRO HT SYN 10W-40 FULLPRO HT 10W-40 FULLPRO HT CI-4 15W-40 FULLPRO GEO 15W-40 FULLMASTER 10W-30 FULLMASTER 10W-40 FULLMASTER 15W-40 FULLMASTER TURBO 15W-40 FULLMASTER 20W-50 FULLMOTO 4T 10W-40 FULLMOTO 4T SCT 10W-40 FULLMOTO 4T SCT 20W-40 FULLMOTO SPR 2T FULLMOTO 4T OUTBOARD FC-W 25W-50 FULLMONO XH 10W FULLMONO XH 30 FULLMONO HD 10W FULLMONO HD 30 FULLMONO HD 40 FULLMONO HD 50 FULLMONO HD PLUS 50 FULLMONO HD 60 FULLTRAC FLUID III 20W-30 FULLTRAC 2T FULLTRAC FLUID X 10W-30 FULLTRAC FLUID Y 10W-30 FULLGEAR EP MT 80W FULLGEAR EP 85W-140 FULLGEAR EP 80W-90 FULLGEAR FRM MT-D 75W-90 FULLGEAR FRM MT 75W-90 FULLGEAR FRM 75W-80 FULLGEAR FRM 75W-90 FULLGEAR FRM 75W-140 FULLGEAR FRM PLUS 75W-90 FULLGEAR LS 80W-90 FULLGEAR HYP EP 75W-80 FULLGEAR HYP EP 75W-90 FULLGEAR HYP EP 80W-90 FULLGEAR HYP EP MT 90 FULLGEAR HYP EP 85W-140 FULLGEAR HYP MT 80W-90 FULLGEAR HYP PLUS 85W-140 FULLGEAR FD 10W-30 FULLGEAR FD 20W-40 FULLGEAR FD 80W-140 FULLGEAR 90 FULLGEAR 140 FULLGEAR CT 10W FULLGEAR CT 30 FULLGEAR CT 50 ATF CVT ATF MV ATF DX VI ATF DX III ATF DX II ATF XO EXTENDED LIFE ANTIFREEZE SUPER ANTIFREEZE ANTIFREEZE SPECIAL HBF DOT 4 HBF DOT 3 DURA T 15 DURA T 32 DURA T 46 DURA T 68 DURA T 100 DURA 32 DURA 46 DURA 68 OPTIMA 68 OPTIMA 100 OPTIMA 150 OPTIMA 220 OPTIMA 320 MARINE C 50/70 MARINE DX 40/40 MARINE DT 40/30 MARINE DT 30/30 MARINE D 40/20 MARINE D 40/15 MARINE D 40/12 MARINE D 30/15 MARINE D 30/12 MARINE S 30/6 ARGA COMPLEX 2 ARGA SUPER EPX 2 ARGA SUPER EP 00 ARGA SUPER EP 0 ARGA SUPER EP 1 ARGA SUPER EP 2 ARGA SUPER EP 3 ARGA B2 ARGA B3 ARGA KAUÇUKLU GRES
Motor Yağları 0W ne demektir? '0W, motor yağının viskozite sınıfını ifade eder. 'W harfi Winter (Kış) anlamına gelmektedir ve solunda yer alan '0' motor yağının soğukta çalışma koşullarını gösterir. Şöyle ki 0W bir motor yağının 100 °C deki kinemetik viskozitesi en az 3,8 cST olup, -40 °C de dahi pompalanabilir durumdadır. Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir? Motor yağının görevlerinden birisi de çalıştığı sistemleri temiz tutmasıdır. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki deterjan-dispersan katıkları sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir. Motor yağı değiştirilirken nelere dikkat edilmelidir? Araç 'stop' konumunda ve düz bir zeminde olmalıdır. Motor yağı sıcakken boşaltılmalıdır. Motor karterindeki eski yağın tam olarak boşaldığından emin olunmalıdır. Karter tapası açılarak yağ boşaltılmışsa tapa tekrar yerine takıldıktan ve yeni yağ ikmali yapıldıktan sonra yağ kaçağı olmadığından emin olunmalıdır. Dişli Yağları Dişli yağları SAE viskozite sınıflaması nedir? Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE) , otomotiv dişli yağlarını 100°C’deki kinematik viskozite değerlerine ve düşük sıcaklıklardaki pompalanabilme özelliklerine göre sınıflandırır. Örneğin, SAE 80W-90 bir otomotiv dişli yağında '90' bu dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesini açıklar. Bu rakam arttıkça yağ kalınlaşır, azaldıkça incelir. '90' dişli yağının 100°C kinematik viskozitesi 13,50 ile 18,50 cST arasında iken '140' dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesi 24,00 ile 32,50 cST arasında olmalıdır. W (Winter=kış) harfinin solundaki rakam ise dişli yağının düşük sıcaklıklardaki performansını belirler. '80W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -26 °C iken '75W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -40 °C dir. Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Geleneksel yolla elde edilen mineral yağların performans olarak yeterli olamayacakları uygulamalarda yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler. Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla yüksek sıcaklıklarda daha üstün koruma, düşük sıcaklıklarda daha kolay akıcılık ve pompalanabilme, Aşırı basınç altında daha kararlı film mukavemeti ve zor çalışma koşullarında daha uzun değişim aralığı sağlarlar. Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL - 5 ne anlama gelir? Otomotiv dişli yağları için kullanılan API sınıflamasıdır. Ağır şartlarda çalışan hipoid dişli tipi diferansiyeller için aşırı basıncı ve darbeli yükleri karşılayan katıklar içeren, MIL-L-2105 D şartnamesine uygun dişli yağıdır. API GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Aksi belirtilmediği sürece, API GL-4 tavsiye edilen yerlerde API GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü API GL-5'te fazla miktarda bulunan aşırı basınç katıkları sarı metalleri aşındırabilir. Motor Yağları Atık hale gelen motor yağları nasıl değerlendirilmelidir? PETDER, atık motor yağı toplama organizasyonu ile Türkiye’nin dört bir yanına miktar ve mesafe gözetmeksizin bedelsiz olarak hizmet vermektedir. Atık üreticileri, bilgi almak veya yönetmelik esaslarına göre biriktirdikleri atık motor yağlarının alınması için Yetkilendirilmiş Kuruluş olarak PETDER’e www.petder.org.tr internet sitesinden, atikyag@petder.org.tr e-posta adresinden veya 0212– 220 39 99 numaralı telefondan ulaşılabilirler. Toplama işlemleri, merkezi planlama ile uydu üzerinden takip edilmekte, Avrupa Birliği Standartlarına uygun araçlar ve eğitimli personeller ile yapılmaktadır. Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız? Motor yağının bozuk olup olmadığını kesin olarak anlamak için yağın laboratuvar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekmektedir. Sentetik yağlar neden daha pahalıdır? Sentetik yağlar ileri teknoloji ile ve çok karmaşık işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti mineral yağlara göre daha yüksektir. Bu da ürünün fiyatını etkilemektedir. Gres Gres nasıl kullanılır? Manuel el pompası veya havalı pompa ile doğrudan yatağa basılabilir. Merkezi otomatik yağlama bulunan sistemlerde, gres merkezi hazneye doldurulur, gresleme noktalarına pnömatik sistem belirlenen periyotlarla otomatik olarak gres basar. Gres nerelerde kullanılır? Sıvı yağ ile yağlamanın uygulama açısından mümkün olmadığı yerlerde özellikle rulmanlı yataklarda gres kullanılır. Gres saklama şartları nelerdir? Gresler saklama sırasında sızıntı yapmaya ve baz yağı da salınım yapmaya meyillidir. Gresten sızan yağ oranı zamanla artacak ve saklama sıcaklığına göre değişecektir. Gres, ideal olarak serin ve kuru bir iç mekânda saklanmalı ve bulunduğu ortamın sıcaklığı 30°C yi geçmemeli ve 0°C den düşük olmamalıdır. Gres toz, kir, nem veya yağmur suyu gibi kirleticilerden ve doğrudan güneş ışığına maruz kamaktan korunmalıdır. TÜM KONULARI LİSTELE