Wynn’s Oto Bakım Ürünleri

ilgilenebileceğiniz ürünler

uzman yardımı

Motor Yağları
'0W, motor yağının viskozite sınıfını ifade eder. 'W harfi Winter (Kış) anlamına gelmektedir ve solunda yer alan '0' motor yağının soğukta çalışma koşullarını gösterir. Şöyle ki 0W bir motor yağının 100 °C deki kinemetik viskozitesi en az 3,8 cST olup, -40 °C de dahi pompalanabilir durumdadır.
Genel prensip olarak farklı marka ve özelliklerdeki yağların birbirine karıştırılması uygun değildir. Bununla birlikte çeşitli nedenlerden yağda eksilme olmuş ve tamamlanması zorunluluk arz ediyorsa aynı viskozite ve kalite sınıfındaki başka marka yağlarla ekleme işlemi yapılabilir. Başka marka yağla ekleme yapıldıktan sonra en uygun zamanda yağın tamamen boşaltılıp yeni yağla değiştirilmesi tavsiye edilir. Aynı kalite seviyesindeki hidrolik fren sıvıları marka gözetmeksizin birbiriyle karıştırılabilir.
Sentetik yağlar bir çok bakımdan mineral yağlara göre daha üstün özelliklere sahiptir. Uzun ömür bunlardan biridir ve genel prensip olarak sentetik yağların mineral yağlara oranla daha uzun yağ değişim aralıklarını sağladığı söylenebilir. Bununla birlikte yağ değişim aralıklarını araç üreticileri (OEM'ler) bir seri test sonrasında belirlemektedir, bu değişim aralıklarına uyulması ekipmanın sağlığı açısından en doğru olanıdır.
Dişli Yağları
Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE) , otomotiv dişli yağlarını 100°C’deki kinematik viskozite değerlerine ve düşük sıcaklıklardaki pompalanabilme özelliklerine göre sınıflandırır. Örneğin, SAE 80W-90 bir otomotiv dişli yağında '90' bu dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesini açıklar. Bu rakam arttıkça yağ kalınlaşır, azaldıkça incelir. '90' dişli yağının 100°C kinematik viskozitesi 13,50 ile 18,50 cST arasında iken '140' dişli yağının 100°C deki kinematik viskozitesi 24,00 ile 32,50 cST arasında olmalıdır. W (Winter=kış) harfinin solundaki rakam ise dişli yağının düşük sıcaklıklardaki performansını belirler. '80W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -26 °C iken '75W' dişli yağının pompalanabilme sıcaklığı -40 °C dir.
Otomotiv dişli yağları için kullanılan API sınıflamasıdır. Ağır şartlarda çalışan hipoid dişli tipi diferansiyeller için aşırı basıncı ve darbeli yükleri karşılayan katıklar içeren, MIL-L-2105 D şartnamesine uygun dişli yağıdır. API GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Aksi belirtilmediği sürece, API GL-4 tavsiye edilen yerlerde API GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü API GL-5'te fazla miktarda bulunan aşırı basınç katıkları sarı metalleri aşındırabilir.
Gres
Gresler saklama sırasında sızıntı yapmaya ve baz yağı da salınım yapmaya meyillidir. Gresten sızan yağ oranı zamanla artacak ve saklama sıcaklığına göre değişecektir. Gres, ideal olarak serin ve kuru bir iç mekânda saklanmalı ve bulunduğu ortamın sıcaklığı 30°C yi geçmemeli ve 0°C den düşük olmamalıdır. Gres toz, kir, nem veya yağmur suyu gibi kirleticilerden ve doğrudan güneş ışığına maruz kamaktan korunmalıdır.
Manuel el pompası veya havalı pompa ile doğrudan yatağa basılabilir. Merkezi otomatik yağlama bulunan sistemlerde, gres merkezi hazneye doldurulur, gresleme noktalarına pnömatik sistem belirlenen periyotlarla otomatik olarak gres basar.
Sıvı yağ ile yağlamanın uygulama açısından mümkün olmadığı yerlerde özellikle rulmanlı yataklarda gres kullanılır.
Antifrizler
Sahada antifriz donma noktasını doğru şekilde ölçmek için en uygun yöntem refraktometre kullanılmasıdır. Refraktometrenin Kullanılışı: Refraktometreyi uç kısmında bulunan numunenin damlatıldığı eğik prizmanın bulunduğu taraf ışığa bakacak şekilde gövdeden tutarak elinize alınız ve kapak kapalı konumda iken cihazın dürbün bölümünü gözünüze konumlandırıp gördüğünüz ölçüm tablosundaki değeri kullandığınız soğutucu yapısına göre okumaya çalışınız. Görmüş olduğunuz değerler net değil ise dürbünün hemen üzerindeki ayar halkasını çevirerek ölçüm tablosunu sağa sola çevirip netlik ayarı yapabilirsiniz. Tabloda açık-koyu iki faz olacak şekilde kesite denk gelen değer koruma derecesini size verecektir. Bomometre benzeri ölçüm cihazları ile yapılan ölçümler çok değişken sonuçlar verdiğinden antifiriz donma noktası ölçümünde kullanılması tavsiye edilmemektedir.
Antifriz içerisinde dolaştığı silindir bloğu/gömlek, devirdaim pompası, hortumlar,contalar ve peteği korozyona karşı korur. Bu nedenle 4 mevsim kullanılmalıdır. ➢ Kışın donmaya karşı gösterdiği direnci yazın hararet yapmaya karşı gösterir. ➢ Antifriz mutlaka saf su ile karıştırılarak kullanılmalıdır. En uygun karışım %50 su %50 antifiriz karışımıdır. Bu şekilde -38 dereceye kadar donma noktası indirilebilir.