madeni yağ akademisi

Benzinli Motor Yağları API Kalite Sınıflaması

Yağlar, American Petroleum Institute (API) tarafından, performanslarına göre 1960'larda sınıflandırılmıştır. Buna göre motor yağları; Benzinli motorlar için "S", dizel motorlar için "C" olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Her grup kendi içinde, gelişen motor teknolojisine göre A, B, C gibi harflerle sınıflandırılmıştır.

API SınıfıTanımı
SAKatıksız mineral yağ. Katıklı yağ gerektirmeyen eski motorlar için önerilir.
SBDeterjan katık içermeyen, az miktarda oksidasyonu ve yatak orozyonunu önleyen katık içeren yağ.
Araç üreticisi tarafından önerildiğinde kullanılmalıdır.
SC1964 - 1967 model taşıt araçlarının gereksinimleri için düzenlenmiş, aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SD1968 - 1970 model taşıt araçlarının gereksinimleri için düzenlenmiş, SC'den daha üstün aşınma, oksidasyon, pas, korozyon önleyen ve depozit kontrolü sağlayan motor yağı. SC seviyesinden daha dayanıklıdır.
SE1971 - 1979 model taşıt araçlarının gereksinimleri için düzenlenmiştir. SD'den daha iyi aşınma, oksidasyon, pas, korozyon önleyen ve depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SFAmerikan otomobil imalatçıları 1980 yılı garanti testlerinden geçen, SE performansına ek olarak daha iyi aşınma ve oksidasyon önleyen, daha iyi depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SGAmerikan otomobil imalatçıları 1989 yılı garanti testlerinden geçen, SF performansına ek olarak daha iyi aşınma ve oksidasyon önleyen, daha iyi depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı. API'nın CC dizel motor yağı kategorisini de karşılar. SG kategorisindeki yağlar, API SE, SF, SF/CC. SE/CC kategori yağları tavsiye eden motorlarda da kullanılabilir.
SHAmerikan otomobil imalatçıları 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay koduna uygun üretilen benzinli motor yağı.
SJ1997 yılında çıkarılmış benzinli motor araçlarının gereksinimleri için düzenlenmiştir. SH performansına ek olarak daha az uçucu, katalistlerle daha fazla uyumlu, düşük sıcaklık özellikleri daha yüksek olan benzinli motor yağı.
SL1 Temmuz 2001 tarihinde çıkarılmış, 2002'de üretilen motorların gereksinimleri için düzenlenmiş benzinli motor yağı kategorisi. Daha önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıkta daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan benzinli motor yağı.
SMKasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi. SL'ye göre daha iyi motor temizliği, düşük çalışma sıcaklığında yüksek performans, daha az aşınma sağlama, uzun yağ değişim aralığı ve antioksidan özelliği taşır.
SN2011 ve sonrası model araçların gereksinimleri için düzenlenmiş, SM performansına ek olarak, motorda daha iyi depozit, tortu kontrolü ve turboda daha iyi koruma sağlayan, sızdırmazlık elemanlarıyla daha uyumlu, DPF ve TWC sistemlerine ve %85’e kadar etanol içeren yakıtlara uygun ve yakıt ekonomisi sağlayan benzinli motor yağı.

Dizel Motor Yağları API Kalite Sınıflaması

API SınıfıTanımı
CA1940 yılında yayınlanan, korozyon ve depozit oluşumunu önleyen, düşük kükürtlü yakıtla çalışan, hafif ve orta güçlü, doğal emişli dizel motor yağı.
CBHafif ve orta şartlarda çalışan dizel motor gereksinimleri için 1949 yılında yayınlanan kategori. CA kategorisinden daha iyi aşınma ve depozit oluşumuna karşı koruma sağlar.
CD1955 yılında yayınlanmış, aşınma ve depozit kontrolünün yüksek olduğu kategori. Kükürt oranı yüksek yakıtla çalışan, turbo ve süperşajlı, doğal emişIi dizel motorlar için geliştirilmiş yağ. Yüksek sıcaklıklarda depozit oluşumuna ve yatak korozyonuna karşı koruyucudur.
CC1961 yılında yayınlanan orta ve ağır şartlarda çalışan turbo şarjlı ve süperşarjlı, doğal emişli dizel motorlu araçların gereksinimlerini karşılayan kategori. Aşınma, pas, korozyonu önler ve depozit kontrolü yapar. MIL-L-2104 B ve 46152 B testlerinden geçer.
CD-IIİki zamanlı dizel motorların ihtiyaçlarına cevap veren, aynı zamanda API CD kategorisine de uygun dizel motor yağı. 1985 yılında revize edilmiştir.
CE1983 yılında yayınlanan, ağır hizmet, turbo şarjlı ve süperşarjlı, düşük devir-ağır yük ve yüksek devir-ağır yük şartlarında çalışan dizel motorları için geliştirilmiş seviyedir. Yağ eksilmesine, depozit oluşumuna ve aşınmaya karşı CD seviyesinden daha etkili
koruma sağlar.
CF1994 yılında yayınlanan, yüksek kükürtlü yakıt kullanılan indirekt enjeksiyonlu turboşajlı ve süperşarjlı dizeller için geliştirilmiştir. CD'ye göre daha yüksek piston depozit kontrolü ve yatak korozyonu önleme özelliği vardır.
CF-41990 yılında uygulamaya konulan, CE performansına ek olarak daha az depozit oluşumu ve yağ tüketimi sağlayan seviyedir. Ağır hizmet turbo şarjlı ve süperşarjIı düşük devir-ağır yük ve yüksek devir-ağır yük şartlarında çalışan dizel motor yağı.
CF-21994 yılında yayınlanan CF performans gereksinimlerine ek olarak iki zamanlı dizel motorlarda silindir ve segman aşınması ile depozit oluşumunu daha iyi önleyen motor yağı.
CG-41994 yılında yayınlanan Ağır Hizmet Motor Servis kategorisidir. CF-4'e göre daha yüksek piston depozit kontrolü, daha az karbon birikimi sağlar. Yüksek devirli, düşük kükürt oranına sahip yakıt kullanılan dört zamanlı, direkt enjeksiyonlu, turbo şarjlı, hem karayolunda hem arazide kullanılan ağır hizmet dizel motorların gereksinimlerini karşılayan kategori.
CH-41 Aralık 1998'de yayınlanan, egzoz emisyon standartlarını karşılayan, 4 zamanlı motorlarda kullanılan dizel motor yağı. Özellikle % O,5'e kadar kükürt içeren yakıtlarla çalışan yüksek devirli, dört zamanlı dizel motorlar için geliştirilmiştir. CD, CE, CF-4 ve CG-4 standartlarını da karşılar.
CI-42002 tarihinde açıklanan çok ağır hizmet dizel motor yağı. 2004 egzoz emisyon standartlarını karşılayan dört zamanlı yüksek devirli motorlarda kullanılan motor yağı. Yüksek ve düşük sıcaklıklarda kararlılığı, piston depozit kontrolü, kurum kontrolü, korozyon ve yağ sarfiyatında kontrol özelliği daha fazladır.
CJ-42007 API performans standartlarını karşılayan ağır hizmet dizel motorları için geliştirmiş üstün egzoz arındırma sıstemi sağlayan motor yağı. Yüksek sıcaklıkta gelişmiş antioksidan ve kurum kontrolü, düşük sıcaklıkta daha iyi pompalanabilirlik ve düşük yağ tüketimi özelliklerine sahiptir. Aynı zamanda Amerikan EPA 2007 standardını da karşılar.
CK-42017 ve sonrası model araçların gereksinimleri icin düzenlenmiş, CJ-4, CI-4 PLUS performansına ek olarak, ağır şartlarda çalışan yüksek devirli, %0,05’e kadar kükürt içeren yakıt kullanılan, özellikle daha gelişmiş egzoz emisyonlarını düşüren sistemlere sahip direkt enjeksiyonlu, turboşarjlı dizel motorlarda yüksek sıcaklıkta gelişmiş antioksidan ve kurum kontrolü sağlayan, kesmeye bağlı viskozite kaybına, katalizör zehirlenmesine, kurum artışına bağlı olarak viskozite artışına karşı üst düzey koruma sağlayan dizel motor yağı.partikül filtre tıkanmasına, motor aşınmasına, piston depozitlerine, düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerinin bozulmasına,
FA-4Yolda çalışan ağır ticari araçların yüksek hızlı 4 zamanlı dizel motorlarında 2017 ve sonrası emisyon standartlarını karşılamak üzere geliştirilmiş, Yüksek Sıcaklık ve Yüksek Kesme Oranı (HTHS), 2,9cP-3,2cP arasında olan, SAE XW-30 düşük viskozite sınıfına sahip, %0,05’e kadar kükürt içeren yakıt ile kullanılabilen, özellikle daha gelişmiş egzoz emisyonlarını düşüren sistemlerin verimliliğini artıran, oksidasyona, kesmeye bağlı viskozite kaybına, katalizör zehirlenmesine, partikül filtre tıkanmasına, motor aşınmasına, piston depozitlerine, düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerinin bozulmasına, kurum artışına bağlı viskozite artışına karşı üst düzey koruma sağlayan dizel motor yağı. CK-4, CJ-4, CI-4-Plus, CI-4 ve CH-4 performansına sahip motor yağları ile uyumlu olmadığı için bu performanstaki motor yağları ile karıştırılması önerilmez.

Benzinli Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflaması

1996 yılında Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği ACEA (Association des Constructaeurs Europeens d'Automobile) eski CCMC organizasyonuna ait sınıflamanın yerine yeni bir motor yağı kalite sınıflaması geliştirmiştir. Bu sınıflandırmaya göre; benzinli motor yağları A, hafif hizmet dizel motor yağları B, ağır hizmet dizel motor yağları E harfleri ile gösterilmiştir.

ACEA SınıfıTanımı
A1Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-4 limitlerini aşan, yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli benzinli motor yağı.
A2Genelde CCMC G-4 performasında, oksidasyon kararlılığı için G-5'e eşdeğer konvansiyonel benzinli motor yağı.
A3Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-5 limitlerini aşan, uzun değişim süreli, düşük tüketimli, yüksek performanslı benzinli motor yağı.
A4Direkt enjeksiyonlu motorlar için geliştirilmiş benzinli motor yağı.
A5Yüksek performanslı benzinli motorlar için geliştirilmiş, düşük viskoziteli, sürtünmeyi minumuma indirme özelliği yüksek, uzun yağ değiştirme periyoduna sahip benzinli motor yağı.

Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflaması

ACEA SınıfıTanımı
B1Viskozitesini koruma özelliği CCMC PD-2 limitlerini aşan, yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli dizel motor yağı.
B2Genelde CCMC PD-2 performansında, viskozitesini koruma özelliği geliştirilmiş, konvansiyonel dizel motor yağı.
B3Viskozitesini koruma özelliği CCMC PD-2 limitlerini aşan, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen yüksek performanslı dizel motor yağı.
B4B3-98 performansına ek olarak direkt enjeksiyonlu motor testlerinden geçen dizel motor yağı.
B5Düşük viskozite sınıfında, sürtünmeyi minumuma indirme özelliği yüksek, uzun yağ değiştirme periyoduna sahip indirekt ve direkt enjeksiyonlu motorlarda yakıt ekonomisi sağlayan dizel motor yağı.

Benzinli ve Dizel Motor Yağları ACEA 2016'a Göre Kalite Sınıflaması

ACEA SınıfıTanımı
C1Yüksek Sıcaklık ve Yüksek Kesme Oranı (HTHS), 2,9 mPa.s’den yüksek olan düşük sürtünmeli, düşük viskoziteli ve düşük SAPS (Sülfatlanmış Kül, Fosfor ve Kükürt) içeren, DPF (Dizel Partikül Filtresi) veya TWC (Üç Yollu Katalist) egzoz emisyonu azaltıcı sistemlere sahip olan yüksek performanslı, benzinli veya dizel motorlu binek ve hafif ticari araçlarda yakıt ekonomisi sağlayan motor yağı.
C2Yüksek Sıcaklık ve Yüksek Kesme Oranı (HTHS), 2,9 mPa.s’den yüksek olan düşük sürtünmeli ve düşük viskoziteli, DPF (Dizel Partikül Filtresi) veya TWC (Üç Yollu Katalist) egzoz emisyonu azaltıcı sistemlere sahip olan yüksek performanslı, benzinli veya dizel motorlu binek ve hafif ticari araçlarda yakıt ekonomisi sağlayan motor yağı.
C3Yüksek Sıcaklık ve Yüksek Kesme Oranı (HTHS), 3,5 mPa.s’den yüksek olan düşük sürtünmeli ve düşük viskoziteli, DPF (Dizel Partikül Filtresi) veya TWC (Üç Yollu Katalist) egzoz emisyonu azaltıcı sistemlere sahip olan yüksek performanslı, benzinli veya dizel motorlu binek ve hafif ticari araçlarda yakıt ekonomisi sağlayan motor yağı.
C4Yüksek Sıcaklık ve Yüksek Kesme Oranı (HTHS), 3,5 mPa.s’den yüksek olan, düşük SAPS (Sülfatlanmış Kül, Fosfor ve Kükürt) içeren yağ kullanan, DPF (Dizel Partikül Filtresi) veya TWC (Üç Yollu Katalist) egzoz emisyonu azaltıcı sistemlere sahip olan yüksek performanslı, benzinli veya dizel motorlu binek ve hafif ticari araçlarda yakıt ekonomisi sağlayan motor yağı.
C5Yüksek Sıcaklık ve Yüksek Kesme Oranı (HTHS), 2,6 mPa.s’den yüksek düşük viskoziteli, düşük SAPS (Sulfatlanmış Kül, Fosfor ve Kükürt) içeren yağ kullanan, DPF (Dizel Partikül Filtresi) veya TWC (Üç Yollu Katalist) egzoz emisyonu azaltıcı sistemlere sahip olan yüksek performanslı, benzinli veya dizel motorlu binek ve hafif ticari araclarda yakıt ekonomisi sağlayan motor yağı.

Benzinli ve Dizel Motor Yağları ACEA 2016'a Göre Kalite Sınıflaması

ACEA SınıfıTanımı
A1/B1Bu sınıf yüksek sıcaklık ve yüksek kesme viskozite oranı (HT/HS) xW-20 viskozite sınıfı için 2.6 mPa.s , diğer viskozite sınıfları için 2,9 -3,5 mPa.s arasında olan düşük sürtünmeli ve düşük viskoziteli yağ kullanan benzinli ve hafif dizel motorlu araçlarda (binek otomobil ve hafif Van) uzatılmış yağ değişim aralığı için uygundur.
A3/B3Bu sınıfta tanımlanan yağ, yüksek performanslı benzinli ve hafif dizel araçlar (binek otomobil ve hafif Van) motor üreticileri tarafından uzatılmış yağ değişim aralığı verilen, yıl boyunca kullanılan düşük viskoziteli yağ kullanan ve motor üreticileri tarafından tanımlanan ağır kullanım şartları için uygundur.
A3/B4Bu sınıfta tanımlanan yağ yüksek performanslı, benzinli ve direkt enjeksiyonlu dizel motorlu araçlar için uygundur. Ayrıca, A3/B3'te tariflenen kullanımlar için de uygundur.
A5/B5Bu sınıf yüksek sıcaklık ve yüksek kesme viskozite oranı (HT/HS) 2.9-3 5 mPa.s arasında olan düşük sürtünmeli ve düşük viskoziteli yağ kullanan benzinli ve hafif dizel motorlu araçlarda (binek otomobil ve hafif Van) uzatılmış yağ değişim aralığı için uygundur.

Benzinli Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflaması

1996 yılında Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği ACEA (Association des Constructaeurs Europeens d'Automobile) eski CCMC organizasyonuna ait sınıflamanın yerine yeni bir motor yağı kalite sınıflaması geliştirmiştir. Bu sınıflandırmaya göre; benzinli motor yağları A, hafif hizmet dizel motor yağları B, ağır hizmet dizel motor yağları E harfleri ile gösterilmiştir.

ACEA SınıfıTanımı
A1Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-4 limitlerini aşan, yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli benzinli motor yağı.
A2Genelde CCMC G-4 performasında, oksidasyon kararlılığı için G-5'e eşdeğer konvansiyonel benzinli motor yağı.
A3Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-5 limitlerini aşan, uzun değişim süreli, düşük tüketimli, yüksek performanslı benzinli motor yağı.
A4Direkt enjeksiyonlu motorlar için geliştirilmiş benzinli motor yağı.
A5Yüksek performanslı benzinli motorlar için geliştirilmiş, düşük viskoziteli, sürtünmeyi minumuma indirme özelliği yüksek, uzun yağ değiştirme periyoduna sahip benzinli motor yağı.

Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflaması

ACEA SınıfıTanımı
B1Viskozitesini koruma özelliği CCMC PD-2 limitlerini aşan, yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli dizel motor yağı.
B2Genelde CCMC PD-2 performansında, viskozitesini koruma özelliği geliştirilmiş, konvansiyonel dizel motor yağı.
B3Viskozitesini koruma özelliği CCMC PD-2 limitlerini aşan, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen yüksek performanslı dizel motor yağı.
B4B3-98 performansına ek olarak direkt enjeksiyonlu motor testlerinden geçen dizel motor yağı.
B5Düşük viskozite sınıfında, sürtünmeyi minumuma indirme özelliği yüksek, uzun yağ değiştirme periyoduna sahip indirekt ve direkt enjeksiyonlu motorlarda yakıt ekonomisi sağlayan dizel motor yağı.
API SınıfıTanımı
GL-1Hafif şartlarda çalışan spiral, konik, sonsuz dişli tipi diferansiyel ve düz şanzımanlar için katıksız madeni yağ.
GL-2Normal şartlarda çalışan sonsuz dişli tipi diferansiyeller için özel katıklı yağ.
GL-3ormal şartlarda çalışan spiral ve konik diferansiyeller ve düz şanzımanlar için özel katıklı yağ.
GL-4Ağır şartlarda çalışan hipoid dişli tipi diferansiyeller için aşırı basınç ve diğer özel katkılar içeren, MIL-L-2105 şartnamesinden geçen yağ.
GL-5Ağır şartlarda çalışan hipoid dişli tipi diferansiyeller için aşırı basınç ve darbeli yükleri karşılayan katkılar içeren, MIL-L-2105 şartnamesine uygun yağ.
MT-1Ağır şartlarda çalışan dişli kutuları ve senkronize olmayan mekanik şanzımanlar için aşırı basınç katkıları içeren, köpük öneleme ve termal kararlılık ve elastomer uyum testlerinden geçen dişli yağı
SAE Viskozite Sınıfı°C Sıcaklıkta cP Olarak Max.
Viskozite
60.000 cP
Viskozite İçin
Pompalama
Sınır Sıcaklığı
°C Max.
100 °C'de cSt Olarak Viskozite
KışYazcP°CMin.Max.
0 W-6200-35-403,8-
5 W-6600-30-353,8-
10 W-7000-25-304,1-
15 W-7000-20-255,6-
20 W-9500-15-205,6-
25 W-13000-10-159,3-
-20--5,69,3
-30--9,312,5
-40--12,516,3
-50--16,321,9
-60--21,926,1
ISO Viskozite
Sınıfı
Kinematik
Viskozite 40
°C'de cSt
Kinematik Viskozite Limitleri 40
°C'de cSt (mm2/s)
ASTM Saybolt
Viskozite
Sayısı
Saybolt Viskozitesi 37,8 °C'de
SUS
Min.Max.Min.max.
22,21,982,423234,035,5
33,22,883,523636,538,2
54,64,145,064039,942,7
76,86,127,485045,750,3
10109,0011,06055,562,8
151513,516,5757283
222219,824,210596115
323228,835,2150135164
464641,450,6215191234
686864,274,8315280345
10010090,0110465410500
150150135165700615750
22022019824210009001110
320320288352150013101600
460460414506215018802300
680680612748315028003400
100010009001100465041005000
1500150013501650700061007500

ISO: "International Standardization Organization" isimli kuruluşun kısaltılmış yazılışıdır.
ISO VG 68 tanımında, VG: Viscosity Grade'i, 68 ise +/- %10 tolerans ile 40 °C'de centistoke (cSt) olarak viskoziteyi ifade eder.

Pas ve Oksidasyon Önleyici Dişli Yağları
AGMA No:
ISO Viskozite SınıfıAşırı Basınç (EP) Dişli Yağları
AGMA No:
146-
2682 EP
31003 EP
41504 EP
52205 EP
63206 EP
7 Compunded4607 EP
8 Compunded6808 EP
8 A Compounded10008 A EP

AGMA: "American Gear Manufacturer's Association" isimli kuruluşun kısaltılmış yazılışıdır.

NLGI No:25 °C'de İşlenmiş Penetrasyon (1/10 mm)
000445-475
00400-430
0355-385
1310-340
2265-295
3220-250
4175-205
5130-160
685-115

ÇEŞİTLİ SICAKLIKLARDA VİSKOZİTELER (yağların VI"si 95 kabul edilmiştir.)

Not:

  • Çeşitli sıcaklıklardaki viskoziteler yatay olarak okunur.
  • SAE Dişli ve Motor Yağları spesifikasyonları sadece 100 °C'de verilmiştir.
  • Multigrade yağ viskoziteleri diğer sıcaklıkların viskozitesini ifade etmez.
Karşılaştırmalı Viskozite Sınıflamaları Tablosu
Saybolt Universal (Sn) 100 °F (37,8°C)Saybolt Universal (Sn) 122 °F (50°C)Saybolt Furol (Sn) 122 °F (50°C)Redwood No:1 (Sn) 100 °F (37,8°C)Redwood No:1 (Sn) 122 °F (50°C)Kinematik (Centistokes) 100 °F (37,8°C)Kinematik (Centistokes) 122 °F (50°C)Engler (Degrees) 68 °F (20°C)Engler (Degrees) 122 °F (50°C)
3231,5-28,5-1,83-1,19-
3533,5-33,2-2,682,251,31,16
4037-37,234,74,253,31,541,25
4540,1-41,437,25,824,291,841,33
5043,5-45,640,17,375,352,161,43
5546,3-49,842,69,856,252,481,51
6049,1-544,810,37,12,831,57
6552-58,547,211,727,953,21,65
7055-62,849,813,068,853,551,74
7557,8-6752,414,389,653,91,81
8060,5-71,754,515,6610,44,31,88
8563-765716,9211,24,651,95
9065,5-79,858,918,1411,85,052,01
9568-84,661,219,3412,65,422,08
10071-8963,720,613,45,852,15
11077-9768,522,914,86,652,31
12083-1067425,216,47,52,48
13089-1147927,5188,352,65
14094-1238429,719,29,32,78
15099-132883220,5-2,93
160105-1409334,221,7-3,08
170110-151489736,323-3,23
180115-15810238,624-3,36
190120-1616610640,825,3-3,5
200125-1751114326,4-3,65
220135-17,419311947,428,6-3,9
240145-20912751,730,8-4,2
260155-19,12261365633,3-4,5
280165-24614460,435,3-4,75
300174-20,826315364,737,5-5
325186-28316370,139,9-5,3
350198-22,830517475,542,7-5,7
375210-32618480,546,2-6
40022225,335019486,348-6,35
42533526,437220591,750,7-6,8
45024727,439321597,153-7,05
47525928,7416226102,555,8-7,4
50027129,843823710858,3-7,7
55029532,148225911963,5-8,4
60031834,7525279129,568,5-9
65034036,7568299140,273,5-9,8
70036238,751531615178-10,3
75038541652336161,883-10,9
80041043,3700358172,688,2-11,6
85043045,27453786183,492,5-12,2
90045047,1790392194,296,5-12,8
95047549,8830416205102,5-13,6
100049551,8785432215,8107-14,2
120058060,51050509259126-16,6
140066568,9122558230,2144-19
16007456,31405648345160-21,2
180083085,21570725388179-23,6
200090593,11750790435196-25,9
25001100112,32180965540237-31,3
30001300133,42625113565028-37,2
35001490152,630501310756323-42,9
40001650167,735101446867355-47,2
45001850187,839401620975398-52,7

Atık Yağlar

Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği çevre ve insan sağlığı için tehlike oluşturan atık motor yağlarının doğru koşullarda kayıt altına alınarak toplanmasını ve Avrupa Birliği ilkelerine uygun koşullarda bertaraf edilmesini amaçlamaktadır. Yönetmelik zararlı bir atık olan atık motor yağlarının geçmişte ülkemizde yaygın olarak yapıldığı gibi kontrolsüz ortamlarda ısınma amaçlı yakılmasını, akaryakıta karıştırılmasını veya lisanssız işletmelerce düşük kaliteli yağ üretiminde tekrar hammadde olarak kullanılmasını yasaklamaktadır. Ayrıca, atık motor yağlarının motor yağı üreticileri veya yetkilendirilmiş kuruluşlar dışındaki gerçek ve tüzel kişiler tarafından toplanması yasaklanmıştır. Daha detaylı bilgi için www.petder.org.tr adresine başvurabilirsiniz.

Yağların Depolanma Koşulları

Opet Fuchs Madeni Yağları yüksek kalitede üretilmekte, uluslararası standartlara göre kontrol edilmekte, modern donanımlar kullanılarak ambalajlanmakta ve sevk edilmektedir. Bu özellikleri sayesinde, uygun şekilde depolandığında uzun yıllar boyunca üstün performansını korur. Yağların depolanmasıyla ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar aşağıda belirtilmiştir.

  • Ambalajlı ürünlerin kapalı alanlarda depolanması öncelikli tercih olmalıdır.
  • Depolama alanının sıcaklığı 45 °C'yi geçmemeli ve -20 °C'nin altına düşmemelidir. İdeal depolama sıcaklığı 0 °C - 25 °C arasıdır.
  • Depolama alanı kuru ve temiz olmalı, nemden ve tozdan korunmalıdır.
  • Varillerin, kapakları üste gelecek şekilde depolanmaması önerilir. Varillerin yatay olarak (varil kapakları ekseni, yere paralel olacak şekilde; saat 9:15 pozisyonunda) depolanması en idealidir.
  • Direkt güneş ışığı altında uzun süreli depolama yapılmamalıdır. Depolama alanının üzeri tente, sundurma, vb. ile kapatılmalıdır.
  • Gresler, direkt güneş ışığı altında kesinlikle depolanmamalıdır.
  • Fren hidrolik sıvıları, kolay nem kapabilen (higroskopik) sıvılardır. Bu sebeple, açık alanlarda ve nemli ortamlarda depolanmaması ve açılan ambalajların tek seferde kullanılması önerilir.
  • AdBlue® ürününün depolama sıcaklığıyla değişen bir raf ömrü vardır. 35 °C'nin üzerinde (amonyak gazı çıkışına neden olduğu için) ve -11 °C'nin altında (kristalleşme meydana geldiği için) kesinlikle depolanmamalıdır.